מתי כדאי להיעזר בעורך דין לסגירת תיק פלילי?

סגירת תיק פלילי

תיק פלילי הוא נושא בעייתי מאד, לאור ההשלכות שלו על חייו של אדם זה לטווח הארוך. לכן קיימת מגמה לעשות כל שניתן כדי לסגור את התיק הפלילי, טרם הגשת כתב האישום.

סגירת תיק פלילי 

במקרים רבים שבהם קיים חשד לביצוע מעשה פלילי, המשטרה עורכת חקירה ובסיומה היא ממליצה על הגשת כתב אישום, או אי הגשתו וזאת בהתאם למקרה. 

במיוחד כשמדובר במעידה ראשונה של אזרח אך לא רק במקרים הללו, עורך הדין מבצע כל שניתן כדי לסגור את התיק הפלילי ולא להגיע למעמד המשפט. 

סגירת התיק הפלילי תיצור מצב שבו יופיע ברישומים כי הייתה כוונה לפתוח תיק פלילי, אך בפועל לא היה משפט כיוון שהושגו הסכמות עם החשוד, אשר שכנעו את הגורמים הרלוונטיים לתת הזדמנות נוספת לאדם זה ולא לפתוח נגדו תיק פלילי כדי לא ליצור כתם משמעותי בחייו. 

> קראו על הליך הסגרה בכתובת זו

הסיבות לסגירת תיק פלילי 

אם אדם חשוד לדוגמה בכך שהתנהג באלימות כלפי אשתו והבעיה נובעת מהתקפים והתפרצויות זעם, יכול עורך הדין להוכיח לגורמים הרלוונטיים כי החשוד לא המתין למשפט אלא טיפל בעצמו, בכך שעבר טיפולים פסיכולוגיים או קורסים ייעודיים למניעת האלימות ולכן אפשר לסגור את התיק.

ליווי משפטי לאורך כל הדרך 

נושא משפטי הכולל פתיחת תיק פלילי הוא אקוטי ולכן ההמלצה היא לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי מומחה מתחילת הדרך (קראו על תפקידה של עורכת דין לעבירות מין).הוא זה שישמע את פרטי המקרה ויעביר לחשוד את מלוא ההנחיות כיצד להתנהל בחקירה הפלילית. 

זכותו של החשוד להתייעץ בעורך דין פלילי טרם החקירה ולכן חשוב ליישם זאת. ייעוץ זה יסלול דרך נכונה ואף קלה יותר לאורכו של כל התהליך המורכב והסבוך. 

Blog Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ביטוח רכב דיגיטלי
כל מי שמחזיק ברשותו רכב, כידוע, צריך לרכוש ביטוח עבורו. בין אם מדובר בביטוח חובה, מקיף או צד ג'. אלה...
קרא עוד »
יונ 24, 2019
מה נדרש להכין כדי להפיק כנס מקצועי?
הפקת כנס מקצועי דורשת תכנון קפדני, ארגון קפדני והקפדה על פרטים רבים. באתר מיי קמפוס תוכלו לקבל טיפים...
קרא עוד »
דצמ 21, 2023
אוכל מומלץ לכלב, כך תדעו איזה סוג לקנות
מציאת המזון הנכון עבור בן לוויה הכלב שלך יכולה להיות משימה קשה. עם כל כך הרבה סוגים שונים של מזון...
קרא עוד »
מרץ 19, 2023