שכירת משרדים מול רכישת משרדים
בעלי עסקים, מנהלי ארגונים ומנהלי לוגיסטיקה מוצאים את עצמם לא פעם בשאלה האם לשכור משרד עבור החברה שלכם או לרכוש חלל משרדי עבורה. השאלה למעשה מורכבת מהרבה מאד משתנים ולכל תרחיש בה עשויות להיות השלכות שונות, כמו גם העובדה כי לכל ארגון וחברה אופי ייחודי משלהם ולכן גם התאמה שונה לשאלה הנדלנית. במאמר זה נסקור את ההשלכות השונות הכרוכות בכל אחד מהתרחישים העיקריים, סקירה שתסייע לכם להבין איזו אופציה מבין השתיים הכי מתאימה לכם – שכירת משרדים או רכישת משרדים.
שכירת משרדים
היתרון המובהק ביותר באפשרות של שכירת משרדים או מבני תעשי לרכישה הוא השחרור מהתחייבות לטווח הרחוק: בכל שנה נחתם חוזה מחדש מול החברה המנהלת את הנכס (או בעליו הישיר) ובמידה וצפויים בארגונכם שינויים (הרחבה, מעבר מקום וכד') הרי שמדובר באפשרות שכדאי מאד לשקול. יתרון נוסף וחשוב מאד הוא השחרור מהטרחה הכרוכה בניהול הנכס, כך שאם מתעוררת בו תקלה תמיד יש למי לפנות והאחריות לא תיפול עליכם.
רכישת משרדים
ברכישת משרדים לעומת שכירתם, ישנו אמנם הסיכון הקיים של שינויים בחברה והצורך לעזוב את החלל, אך במידה ויש באפשרותכם לעשות זאת או שהארגון שלכם עוסק בתחום דומה ממילא, תמיד תוכלו להשכיר את החללים המשרדיים לחברה אחרת, ובכך להבטיח הכנסה קבועה ויציבה לחברתכם – שמדי שנה בשנה עשויה כמובן גם לטפוח ולהגדיל את רווחי הארגון. בכל הנוגע לתחזוקת המבנה והדאגה לתיקון התקלות והנושאים המשפטיים העשויים לצוץ בו במרוצת השנים, אמנם חובת הניהול תחול עליכם – אך מנגד עשוי להיות בכך יתרון רב, בעצם העובדה שאינכם תלויים בגורם אחר ואנשי החברה שלכם יוכלו להיות בטוחים שהמענה לצרכי הנכס יהיה מיידי ויעיל.
מעבר לכך, אם אינכם מעוניינים להיות מעורבים בכל הנוגע לטיפול בנכס בכלל, תמיד תוכלו להיעזר בחברות מיקור חוץ הדואגות לניהול הנכס גם אם הוא אינו מיועד להשכרה והשקעה, אלא לאכלוס החברה שלכם בלבד. ולבסוף, במידה וחברתכם תתרחב באופן משמעותי והחללים המשרדיים בהם אתם עובדים נמצאים בשכנות טובה לחברה אחרת, תוכלו תמיד לשקול להרחיב את בעלותכם על הנכסים הסמוכים אליכם, וכך להפוך לבעלי הנכס של גופים וחברות שאתם כבר מכירים ועומדים איתם בקשר מקצועי, אך גם ידידותי.
קראו עוד על: מחסנים לוגיסטיים למכירה