המצאות כמו מהמורות או פסי האטה לצורך בקרת מהירות של רכבים הנוסעים באזורים מיושבים ובקרבה למקומות מגורים, בתי ספר וגנים אינן אהודות במיוחד.

בעוד שהם יעילים לצורך בקרת נסיעה ומהירות, אמצעים להרגעת התנועה מואשמים לא פעם בהגברת גזי הפליטה ממכוניות בולמות, האטת רכבי חירום ויצירת עומסים מיותרים במיוחד בשעות הבוקר, בהם שולחים את הילדים למסגרות לפני שהולכים לעבודה. אמנם במפעלים ואזורי תעשייה אין מי שיתלונן כיוון שכולם רוצים שם לשמור על הבטיחות.

להלן מספר סוגים של פסי האטה

הסוג הנפוץ ביותר של פסי האטה – מהמורת מהירות קלה

מהמורות מלבניות וארוכות, עשויות בדרך כלל מחומרים פלסטיים עם תרכובת גומי. הם מסומנות בבירור בצבע בולט, בצהוב זוהר על מנת להיות חשופים גם בלילות. פסים אלו יכולים להיות גבוהים למדי, עד 100 מ"מ, כך שכל מכונית צריכה להאט לפחות ל-5 קמ"ש על מנת לנווט דרכה ללא ליצור נזק לרכב.

הם ממוקמים לרוב בחניונים, בכבישים ציבוריים בקרבת בתי ספר וגני ילדים ואזורי מגורים שקטים. ניתן למצוא אותם גם בכניסה למושבים וכפרים. ראו לדוגמה פסי האטה מגומי!

לצורך בלימה משמעותית יותר – גבשושיות מהירות

אלו משמשים בתור פסי האטה מסיביים יותר. מדובר במהמורות גדולות המשתרעות על כל רוחבו של הכביש. הם נראים יותר כמו גבעה קטנה, כאילו הכביש התרומם מעט מעל פני השטח, והם מכוסים באספלט. גובהם המרבי יכול להגיע עד 100 מ"מ.

האטה מוחלטת של הרכב- עיקולים

עיקולי דרך – מדובר בסלילת עיקולים שנבנו באופן ייחודי ומעוקל בדמות נחש. הם מאיטים את הרכב בכך שהם מחייבים אותו לנסוע בעיקולים, לנטות ימינה ושמאלה וחוזר חלילה, מה שגורם לרכב לנסוע באיטיות מרבית. בדרך כלל הם ממוקמים באזורי בדיקה וביקורת, כניסה לקניונים או מחסומים צבאיים.

על מנת להבטיח את שלומם של מי שעושה שימוש בדרך, ציבורית או פרטית, יש חובה גדולה לסלול את הכבישים עם פסי האטה תקינים ואיכותיים שיחזיקו לאורך זמן.