סדנה להנעת עובדים – אילו חומרים היא מכילה?
כל מעסיק מחפש דרכים לשפר את ההתנהלות במקום העבודה, ולשפר את הביצועים של העובדים. למעשה כל אחד יודע כי הפוטנציאל של העובדים גבוה, אם רק נדע להניע אותם כמו שצריך, הם עתידים להוכיח את היכולות הטמונות בהם. אבל כדי לגרום להנעה לא מספיק לדרבן ולזרז. צריך לעבוד בצורה מקצועית ולהניע אותם באמצעות כלים מתאימים שיביאו את התועלת הרצויה לאחר התהליך. לשם כך ניתן להיעזר בסדנאות מקצועיות אשר מועברות לעובדים על ידי אנשי מקצוע בנישה זו. הסדנאות האלו נועדו להעצים את העובדים, להציג בפניהם את החשיבות של עבודה יעילה בצוות, ובסופו של דבר להביא לייעול כללי.
מהם החומרים שהסדנה מכילה?
כל סדנה שמזמינים מכילה חומרים מסוגים שונים. הסדנה נועדה להיות מעניינת ונעימה לקבוצה שמשתתפת בה, ויחד עם זאת להכיל תכנים מועילים ומעשירים שאכן יצדיקו את ההשקעה בה. כיוון שמדובר על הוצאה של ממש ועל הקדשת זמן לצורך העניין, חשוב למעסיק לבדוק מראש כי הסדנה מתאימה למרקם העובדים, וכי היא עתידה להביא תועלת. מכיוון שרק אם היא עונה על הדרישות יהיה נכון להזמין אותה.
- ידע תיאורטי – כל סדנה מכילה ידע תיאורטי. כללים, עובדות ונתונים על התנהלות ועל עבודה בצוות, ובמקרה של סדנת מכירות, גם על הגדלת המכירות.
- התנסות – כדי להציג בפני העובדים את הדברים בצורה משכנעת מבצעים תרגילים מסוגים שונים. אלו תרגילים שנועדו לקדם כל אחד מהם, להוכיח כי לכל אחד יש יכולת. וכי שיתוף פעולה הדוק ועשייה מתוך מוטיבציה מייעלים את העסק בצורה משמעותית.
- חוויה – סדנה תכלול תמיד חוויות נעימות למשתתפים. וזאת כדי להניע את הקבוצה ממקום של מוטיבציה. וזאת יש לזכור – כאשר יש לעובד מוטיבציה הוא תמיד ייתן מעצמו יותר והתפוקה שלו תהיה טובה יותר.